Fremskrittspartiet vil ikke ha trikk i Oslo, og foreslår med jevne mellomrom å legge den ned. For alt jeg vet arbeider de hele tiden bak kulissene for dette formålet.

Unntatt når det dukker opp en folkeaksjon på Facebook som protest mot at Ruter legger ned trikkeholdeplasser, da støtter FrP den, også med opptredener i avisene, hvor man fremstår som representant for den lille mann mot systemet.

Hvis man spør hvorfor, sier de at når man først har trikk må jo folk få det de skal ha, altså holdeplassene.

Værsågod, forklar dette som ærlig politikk på et eller annet språk. Også i markedsføringstankegang er dette vås eller på kanten.

Man ønsker å kvitte seg med produktet, men forteller ikke kundene det.

Det der henger faktisk sammen på en helt syk måte. I en bedrift kunne man godt tenke seg en sånn situasjon.

Problemene er…at FrP ikke eier trikken, og at vi ikke er deres kunder, men eventuelt deres velgere. Bystyret er ikke et bedriftsstyre eller et lignende organ, og ordføreren, hvis det hadde vært for eksempel Carl, eller uansett, er ikke direktør for bedriften eller styreleder.

Jeg lurer på om du kanskje har en av fasitene der, til hvordan deres representanter både tenker og oppfører seg, i bystyret i Oslo og sikkert i andre sammenhenger.

Vet de det selv?